środa, 14 sierpnia 2013

93. Kwintesencja kobiecości, czyli różany raj!

Kocham działkę mojej babci. Uwielbiam tam posiedzieć, popatrzeć na tak cudownie kwitnące rośliny, na nowo rodzące się życie. Ostatnio ogołociłam cały krzak róży. Powstała woda pachnąca jak najlepsze perfumy,która nadała owsiance niepowtarzalnego aromatu. Te niezwykle kobiece kwiaty sprawdzają się również jako dekoracja i przekąska w postaci chrupiących płatków.


~lodówkowa owsianka gotowana na domowej wodzie różanej posypana płatkami róży w cukrze, polana syropem różanym, podana z malinami~


Woda różana:
-125g płatków różanych
-750ml wrzątku
-2 łyżeczki cukru trzcinowego
Płatki dokładnie przepłukujemy i zasypujemy cukrem. Zalewamy wrzątkiem i odstawiamy w cienione miejsce na 2 dni. Po tym czasie płatki róży dokładnie odcedzamy, a wodę przechowujemy w lodówce do dwóch tygodni.

Chrupiące róże w cukrze:
-płatki róży
-cukier
-białko jajka
Białko ubijamy na sztywną pianę i zanurzamy w nim płatki, które następnie obtaczamy w cukrze. Odstawiamy na talerzyku lub sylikonowej macie na całą noc.

14 komentarzy:

  1. Róże w cukrze?
    Nigdy nie słyszałam o takim podaniu płatków. Wyglądają uroczo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kobieco i pysznie! Mam domową wodę różaną i muszę ją w końcu do czegoś wykorzystać... :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale różanie! :) jestem ciekawa jak smakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet nie umiem sobie wyobrazić smaku tej róży w cukrze... Niektórzy twierdzą, że róże to banalne kwiaty, ale ja jestem zdania, że to jest jednak klasyka i kropka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda na prawdę bajecznie. Zaintrygowałaś mnie dzisiaj, nie miałam jeszcze okazji jedzenia kwiatowych tworów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne <3 Kwiatki do spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  7. super, różano dzisiaj - i tak kobieco jak napisałaś w tytule , jak dla mnie idealne eleganckie śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam takego różanego śniadania, chyba czas to zmienić ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tą kobiecością, to dobrze to ujęłaś w słowa :P

    OdpowiedzUsuń
  10. jak delikatnie :) w dzieciństwie często zbierałam z mamą płatki i owoce dzikiej róży - chyba czas zabrać ją na wyprawę

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale to musi cudownie pachnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam wszystko, co różane <3

    OdpowiedzUsuń