wtorek, 16 lipca 2013

64. Słodkie calzone?

Czyżby nastała nowa era drożdżowych wypieków na blogosferze? Calzone na słodko, kolejne ekscentryczne połączenie. Ale jakie smaczne! Dzisiejsze śniadanie to naładuj, na co masz ochotę i zapiecz!


~Calzone z twarożkiem, truskawkami i masą krówkową, truskawki~




Calzone:
(przepis: z moimi modyfikacjami)
-50g mąki pełnoziarnistej
-30g mąki tortowej
-pół łyżeczki drożdży
-szczypta soli
-pół łyżeczki cukru
-łyżeczka oliwy
-50ml ciepłego mleka

-100g truskawek
-150g twarogu
-łyżka masy krówkowej


Mieszamy wszystkie suche składniki na ciasto. Stopniowo dolewamy mleka wyrabiając ciasto i dodajemy łyżeczkę oliwy. Wyrabiamy przez ok 20 min.(ma być miękkie, elastyczne, ale nie przywierające). Odstawiamy na godzinę. po tym czasie "spuszczamy powietrze" z ciasta uderzając w nie. Odstawiamy na 30min. Jeżeli robimy ciasto wieczorem wkładamy do lodówki, jeżeli przygotowujemy rano, rozwałkowujemy ciasto na kształt koła, pół ciasta smarujemy masą krówkową, nakładamy twaróg, układamy truskawki i zawijamy jak pieroga. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20min. Smacznego ;D


Na śmierć zapomniałam o nominacjach. Odkładałam odpowiedzi z powodu wiecznego braku czasu i tak jakby... wyleciało mi z głowy, żeby w ogóle odpowiedzieć :P

Tym razem zostałam nominowana przez agateq i don'tforgettosmile, dziękuję ;3

Pytania od Moniki:
1. Na jaki kolor najczęściej malujesz paznokcie?
Bordowy. Mam jasną karnację i lubię, gdy paznokcie się odznaczają :D
2. Z którym z rodziców masz lepszy kontakt?
Z tatą. Jestem typową córeczką tatusia.
3. W kuchni jesteś raczej bałaganiarą czy wszystko masz uporządkowane?
Jestem bałaganiarą, ale co najmniej raz w tygodniu mam fazę na sprzątanie i mój pokój wtedy lśni :D
4. Jakiego przyrządu kuchennego używasz najczęściej?
Miski :P A tak poważnie, to miksera i blendera :)
5. Masz rodzeństwo? Braci, siostry?
Mam młodszego brata, czasami niestety...
6. Co byś wybrała: koktajl z pietruszką czy owsiankę ze szpinakiem? 
Owsiankę ze szpinakiem, choć takiego koktajlu też bym spróbowała. Lubię eksperymentować, nawet jeśli ostateczny wyniki nie jest zadowalający.
7. Jaka temperatura powietrza najbardziej Ci odpowiada?
25 stopni i delikatny wiaterek 
8. Jedna z ulubionych książek?
Oj, nie odpowiem na to pytanie. Nigdy nie mogę określić swojej ulubionej :)
9. Odwiedzasz blogi o innym temacie niż jedzenie?
W ostatnim czasie niestety rzadko, ale tak. Uwielbiam czytać artykuły o dekoracji wnętrz.
10. Ile godzin średnio sypiasz?
Zazwyczaj któtko, jakieś 5-6 godzin, zdarza sie że nawet krócej.
11. Ulubione buty ? :D
Moje kochane Adidas CC Chill W,  a tak po za tym to czarne szpilki ^^

Pytania od Agaty:
1. Co pierwszego przychodzi Ci do głowy do zjedzenia na literkę K?
Knedle 
2. Ulubione danie z kuchni polskiej?
Patrz punkt 1 :P Wszelkie kluski, kluseczki i makarony ^^
3. Na jaki jesienno-zimowo smak miałabyś teraz chętkę?;)
Imbirowy pierniki, ooo tak ^^
4. Ulubiony owoc w kolorze pomarańczowym?
Pomarańcze :P
5. Potrawa-horror z Twojego dzieciństwa?
Wstyd się przyznać, ale kasza manna. Nie znosiłam jej, a teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia :)
6. Masz możliwość wyjazdu do jednego kraju, z którego za darmo możesz wywieźć TIRa tamtejszych produktów - dokąd pojedziesz?
Włochy, kocham włoską kuchnie. Ciężarówka włoskiego makaronu *.*
7. A gdybyś miała w tym kraju przekazać 'tubylcowi' jeden z naszych polskich produktów, co byś mu podarowała? :)
Hmmm, kalafior? :)
8. Gdybyś mogła wyprodukować swoją własną czekoladę nadziewaną, jakie byłoby to nadzienie? 
Mmm, może marchewkowe? Takie ciasto marchewkowe w czekoladzie :P
9.  Gdybyś miała zostać nauczycielem, jakie przedmiotu chciałabyś uczyć?
Matematyki, dobry matematyk to skarb :)
10.  A kim chciałaś być jako mała dziewczynka? Pierwsze 'zawodowe' marzenie?;) 
Piosenkarką, od zawsze lubiłam śpiewać.
11.  Letnia burza/wiosenne gradobicie/grudniowa śnieżyca?
Letnia burza. Kocyk, herbatka i ja♥

12 komentarzy:

  1. Robiłam już calzone na słodko. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam je nadal w planach, bo za każdym razem jak je widzę- strasznie kusi, a potem zapominam :x

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę sobie niedługo je zrobić, bo wygląda bosko! <3 Jestem pewna, że by mi zasmakowało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też jestem córeczką Tatusia:) Nadzienie czekolady... ktoś już mi odpowiedział podobnie, macie niezłe pomysły!:) Dziękuję za odpowiedzi:*

    Wpraszam się na tego nadzianego mega pieroga!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężarówka makaronu!!!

    Dużo się napracowałaś odpowiadając na pytania, ale i ja nominowałam Cię do LB :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda genialnie :)
    czekolada marchewkowa, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam zapisane to calzone i za niedługo pewnie będzie i u mnie !! pysznie je nadziałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniaaaam, musi być pyszne, nigdy nie jadłam calzone :o

    OdpowiedzUsuń
  9. Słodkie? Czemu nie, pycha ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. jak to pysznie wygląda, a do tego te truskawki mmmmm

    http://DulcesCrujientes.blogspot.com + dodaj do obserwowanych jeśli ci sie spodoba ;D

    OdpowiedzUsuń